آموزش نصب وردپرس فارسی بر هاست رایگان

اکتبر 12, 2007 at 5:45 ب.ظ. 29 دیدگاه


مطمئن هستم که بسیاری از دوستان (مثل خودم) با وجود این همه قیل و قال وردپرس فارسی هنوز به صورت واضح از چگونگی آن مطلع نیستند.(من خودم هم هیچی نمی دونم اما بد نیست که اون یه ذره رو که بلدم و راحته، بگم):


اولش ما باید این رو بدونیم که نرم افزار های مدیریت محتوا مثل جوملا ، مامبو، وردپرس(دات اورج) و… چه فرقی با سیستم هایی مثل بلاگفا، پرشین بلاگ، پارسی بلاگ و یا بلاگر، وکس ، وردپرس(دات کام) و… دارند؛ مهمترین فرق عام بین این دو دسته این است که در گروه اول توانایی نصب برخی فایل های الحاقی هست اما در دومی چنین نیست(این فایل های الحاقی می تونن در مورد نوع نمایش، قالب، امکانات بازدیدکنندگان و نویسنده و… باشن؛ اگه با مرورگر فایرفاکس کار کرده باشید منظورم رو خوب متوجه می شید)
♠ یه نکته ی جالب که امروز بهش پی بردم این بود که در وردپرس دات اورج می شه قالب رو بدون پرداخت پول با کدها ویرایش کرد‼

عموما با روش دوم آشنایی دارن اما می مونه روش اول، اگر شما یک هاست شخصی دارین بهتره از یکی از لینک های زیر استفاده کنید:

1.مطلب عصرونه برای نصب دستی +

2. پسورد و اطلاعات هاستتون رو بدید تا براتون آخرین نسخه رو نصب کنن(این لینک از طرف خود وردپرس تایید شده است و هیچ ترسی بابت امنیت نداشته باشید اما برای اطمینان میتونید بعد از نصب پسورد تون رو تغییر بدید) +

اما اگه شما هم مثل من تمایل به استفاده رایگان از امکانات دارید میتونید با روش زیر نصب کنید:

  1. یک هاست مطمئن که از خدمات PHP , SQL پشتیبانی می کنه به دست بیارین
    ☺ اجالتا این دو سرویس رو پیشنهاد می کنم: پارسه گیگ (وطنی و پارسی)
    YPU (خارجکی اما باپهنای باند 12 گیگ و هاست 10 گیگ!) شاید اینجا چند تا دیگه رو هم پیدا کنید +
  2. اگر اهل راحت طلبی هستید همون بهتر از هاست های بالا یا امثالشون که خودشون قابلیت نصب بعضی نرم افزار های مدریت محتوا رو دارن استفاده کنید. والا می تونید از همینجا به لینک عصرونه برید و با استفاده از مطلبش شروع کنید.
  3. ابتدا به هاست مورد نظر رفته و مانند عکس به بخش my sql وارد می شوید. (تصویر)الف- یک دیتا باس ایجاد می کنید یعنی اسمی رو به انگلیسی وارد می کنید که در آنجا نصب خواهد شد. بعد از وارد کردن اسم روی دکمه» create database» کلیک می کنید خودش براتون پیامی مبنی بر ایجاد موفقیت آمیز به زبان انگلیسی می نویسد و بعد به صفحه قبل برمی گردد
    ب- یک یوزر ایجاد می کنید فقط اسم و پسوردی رو که می دین به خاطر داشته باشید و بعد باز همان پیام متنی موفقیت نصب و برگشت خودکار به صفحه قبل
    ج- در پایین تغییراتی مشابه رو میبینید(شکل +)
    د- بر روی دکمه»
    Assign Privileges» کلیک می کنید.
    از این به بعدش رو فقط حال کن♪♫♪♫
  4. حالا شما یک مسیر ایجاد کرده اید پس به کنترل پنل تون بر می گردید.
  5. وارد بخش «application installer » می شوید در بالا در جای خالی اسم وبلاگی یا مسیری که می خواهید وبلاگتون اونجا در دسترس باشه را وارد می کنید. و بعد در میان گزینه ها، گزینه wordpress را تیک می زنید و روی دکمه » installe now » کلیک می کنید.(شکل+)
  6. حالا خودش شما را وارد صفحه ای می کند که شما باید روی لینک «create a …» کلیک کنید
  7. حال باید در این صفحه ایمیل و اسمی که می خواهید در سربرگ وبلاگ نمایش داده شود را بنویسید.
  8. حال وارد صفحه جدیدی شده اید که باید اطلاعاتی را که در قسمت 3 (رجوع شود با بالا) وارد کرده اید را دوباره اینجا بر اساس خواسته ها وارد کنید.(شکل+)
  9. حالا خودش برایتان user و pass را می دهد که باید با آن وارد شوید(خودش لینک ورود رو میده) و سپس در صورت تمایل می تونید اون رو تغییر بدید.
  10. حالا شما یک ورد پرس رو به همین راحتی نصب کردین .
  11. بعدش هم به سایت ورد پرس فارسی برین و در به در دنبال فارسی کردنش باشین‼

☼ معلومه که این آدرس وبلاگ که در اختیار دارید (بعد از ورود، در بالای صفحه> view site> آدرستون هست) چندان جالب نیست شما می توانید با استفاده از سایت ها اسم نیمه مناسبی برای وبلاگتان ایجاد کنید تا با مراجعه به آن اسم مستقیما به همان آدرس نا جور راهی شوید:

مطلب از آقا حسین

از بزرگان وردپرس نیز بابت ایرادات این متن عذر خواهی می کنم.

◄ موفق و سر بلند باشید.

♣ این هم نمونه: +
♣ این وطلب در تاریخ 1386/9/8 ویرایش گردید.

یا علی

Entry filed under: هاست رایگان, وردپرس, آموزش, ارائه دهندگان خدمات. Tags: .

ten wallpaper 4 mobile for persian wordpress تامبلر دوباره متولد شد

29 دیدگاه Add your own

  • 1. حسن اجرايي  |  اکتبر 13, 2007 در 10:54 ق.ظ.

    سلام
    ما که از بزرگان نیستیم، خوب بود برامون.
    اما یه چیزی که خیلی مهمه اینه که به نظر من، آدما دو نوع بیش تر نیستن!
    یا یا از سرویس رایگان وبلاگ مثل وردپرس دات کام استفاده می کنن یا هم میرن مثل بچه آدم پول میدن و هاتس میگیرن و بقیه کارها.
    البته در هر صورت موفق باشید!
    ارادت داریم البته :)

    خاک: سلام داداش حسن خودم
    بله این طوره اما من فقط جهت آشنایی گفتم
    از اومدنتون کلی خوشحال شدم

  • 2. کمال  |  اکتبر 13, 2007 در 2:41 ب.ظ.

    ممنون برادر.
    مثل اینکه نصب تو پارسه گیگ یک مقدار متفاوته اما انجام شد دست شما درد نکند.

    خاک :خواهش می کنم

  • 3. شبستان  |  اکتبر 13, 2007 در 2:52 ب.ظ.

    بعد از این همه مدت!
    آخرشم که یکی برای ما این پارسه گیگ رو نفرستاد ببینیم چه جوریه.

    خاک: اگه منظورتون پارسا اسپیس باشه هنوز دعوت نامه ندارم…

  • 4. gajamoo  |  اکتبر 14, 2007 در 12:25 ق.ظ.

    آخرش این همه یادداشت ئاسه همه دوستان نوشتم،اما کسی گوش نکرد که نکرد!!!!!!!!!
    بابا مگه هر کی وبلاگ یا سایت داره باسواده؟
    تو رو خدا یه کمی ساده تر و به زبان اکابری توضیح بدین امثال من هم بهتر وبیشتر درک کنند،ای خدا امان ازین نسل جدیدا………………………………………………….

    خاک: برادر بزرگوار من خودم از نوشته ی مشکل خوشم نمی آد اما چی کار کنم که نتونستم بهتر از این بنویسم
    شرمنده ی رو ی ماهتون ، اما اگه بگین کجاهاش نا مفهومه سعی می کنم درستشون بکنم

  • 5. sepanta  |  اکتبر 14, 2007 در 4:43 ق.ظ.

    سلام دوست عزیز اتفاقا به این مطلب احتیاج داشم.
    کار پسندیده ای کردی.

    خاک: قابلی نداشت

  • 6. gajamoo  |  اکتبر 21, 2007 در 3:40 ب.ظ.

    سلام
    خسته نباشی
    خیلی دوشت داشتم دوباره ای مطلبت رو بخونم،اما نتونستم،چون مطلبی که در مورد آقای احمدی نژاد نوشتم،اونقدر داغونم کرده که نگو و نپرس
    موفق باشی عزیز و مرسی که دوستان رو از کانال وبلاگت به وبلاگ من که باز هم متعلق به خودته،راهنمایی می کنی
    فدات
    Gajamoo

    خاک: خواهش می کنم

  • 7. soboone  |  اکتبر 26, 2007 در 10:49 ق.ظ.

    این رو خوندم اطلاعاتی رو که در این زمینه داشت کامل کرد
    نه داداش ناراحت دیگه چیه!
    حالا یه چیزی تو قسمت نمایش سربرگت رو اون نوشته رو ورداری بهتر نیست ابزار فارسی رو میگم آخه اونجا نوشته انگلیسی ابزار و بعد فارسی وسطش افتاده ابزار که فکر کنم بدونی باید چجوری ورشداری

    خاک: بابا ایول با مرام از یاد آوری تون متشکرم

  • 8. علي جباري  |  اکتبر 30, 2007 در 6:26 ب.ظ.

    آقا این دکمه ی Assign Privileges برای من فعال نشد. چی کار باید بکنم؟

  • 9. علي جباري  |  اکتبر 30, 2007 در 7:00 ب.ظ.

    درست شد. در قسمت 5 منظورتون کدوم آدرسه؟ میشه بیشتر توضیح بدید؟

  • 10. علي جباري  |  اکتبر 30, 2007 در 7:01 ب.ظ.

    منظورتون کدوم مسیره؟

    خاک:همون مسیری که به عنوان اسم دیتاس هست
    مثلا : khak313_007

  • 11. محمد  |  نوامبر 24, 2007 در 2:57 ب.ظ.

    سلام دوست عزیز ممنون از این آموزش خوب من تو سایت پارسه گیگ ثبت نام کردم و و قتی وارد اکانت می شم و سایت می خواد من رو به کنترل پنل منتقل کنه این پیغام رو میده:
    (شما می بایست وارد شوید تا از این سرویس استفاده کنید. لطفاً cookie را در مرورگر خود فعال کنید، وگر نه نمی توانید وارد سایت شوید. )
    چطوری باید cookie رو فعال کنم.

    ممنون می شم جواب رو بدین.

    خاک: این مشکل گه گاهی رخ میده و من هم مثل شما اطلاع چندانی ندارم
    بهترین کار اینکه :
    1. بعدا دوباره سعی کنید
    2. در اون لحظه از سایت های دیگه استفاده کنید
    خلاصه شرمنده دیگه بیشتر از این بلد نیستم

  • 12. محمد  |  نوامبر 25, 2007 در 12:51 ق.ظ.

    ممنون مشکلم حل شد این سایت با مرورگر ie مشکل داره من با فایر فوکس امتحان کردم و به مشکلی بر نخوردم.
    راستی من این آموزش اتصال وردپرس به هاست رو انجام دادم و وقتی به اون مرحمه رسیدم که سایت وردپرس ازم نام کاربری و پسورد می خواست همون نام کاربری رو که توی دیتابیس ساخته بودم دادم ولی نرفت.

    خاک:
    1. توی فایر فاکس هم گاهی اون مشکل پیش می آد
    2. اگه منظورتون مرحله ی دادن پسورد دیتاباس هست یه کمجای شک هست شما یه بار دیگه امتحان کنید حتما جواب می ده
    3. و اگر منظورتون بعد از نصب هست یعنی ورود به وردپرس باید بگم که خودش براتون پسورد و یزور می دهکه باید اون رو وارد کنید
    بازم در اختیارتون هستم

  • 13. rooyan  |  دسامبر 1, 2007 در 11:20 ق.ظ.

    من در پارسی گیگ نصب کردم اما چطوری به قسمت مدیریتی ورد پرس که با اون سایت رو کنترل میکنن برم.pezhvaksoft@gmail.com

    خاک: بعد از نصب کامل خودش می آره اما:
    http://هاست شما در پارسه گیگ.com/محل نصب وبلاگ/wp-admin/
    مانند : http://khak313.fatfreehost.com/blog/wp-admin/

    و یا

    به وبلاگ ایجاد شدتون برید و در اونجا در نوار ابزار وبلاگتون در بخش متا > لوگو اوت را بزنید…

    بازم در اختیارتون هستم

  • 14. rooyan  |  دسامبر 10, 2007 در 9:50 ق.ظ.

    با سلام من به دعوت نامه پارسا اسپیس خیلی نیاز دارم لطفا هر کی داره به rooyansoft@gmail.com ارسال کنه.من یه ساله دارم دنبال دعوت نامه میگردم.خیلی ممنون میشم اگه یکی مردونگی کنه یدونه برام بفرسته.

    خاک: هنوز متاسفانه من ندارم

  • 15. rooyan  |  دسامبر 10, 2007 در 9:53 ق.ظ.

    من در حال فارسی کردن 20 تا از قالب های خوب به فارسی میباشم. اگه کسی دعوت نامه پارسا اسپیس ارسال کنه rooyansoft@gmail.com من هم لینک دانلود همه قالب ها رو براش ارسال میکنم

    خاک : تو کارتون ان شاء الله موفق بشین
    برای اینکه کارهاتون شناخته شن بهتره با دکتر مزیدی در میان بذارین
    اگه من هم دعوتنامه دستم برسه در خدمتیم

  • 16. محمد  |  دسامبر 12, 2007 در 2:47 ب.ظ.

    سلام خاک جان
    من یه هاست خریدم و یه مشکلی دارم من دیتابیس و یوزر رو ساختم حالا قسمت application installer گجاست هاست های خصوصی فرق می کنن این عکس صفحه cpanel هست ببینید.
    http://imageiso.com/show.php/8970_1.JPG.html


    دوست عزیز شما باید برای نصب در هاست اختصاصی به این آدرس مراجعه کنید و با این روش نصب کنید:خاک

    http://www.asroone.net/1386/01/wordpress-install-3/

    بازم در خدمتم

  • 17. محمد  |  دسامبر 13, 2007 در 3:53 ب.ظ.

    خاک جان سیستم هاست من دایرکت ادمین هست آموزش این رو ندارید چون من از اون هیچی متوجه نشدم دایرکت ادمین خیلی متفاوت هست.

    خاک: رو چشم الان دارم میرم یه جا تا چند روز سعی می کنم براتون ایمل بزنم
    ببخشین

  • 18. محمد  |  دسامبر 19, 2007 در 1:33 ب.ظ.

    مرسی خاک جان از ایمیل هایی که زدید بلاخره مشکل حل شد و وردپرس رو نصب کردم
    خوشحال می شم به من هم سری بزنید.
    http://www.mobestan.ir

    خاک: خدا رو شکر
    مبارکتون باشه

  • 19. رضا  |  ژانویه 24, 2008 در 2:58 ق.ظ.

    سلام دوست هزیز من مشکل داشتم با این کار و توضیح شمارو دیدم در گوگل. مرسی توضیحاتتون خوبه اما اونجا که میگید باید ایمیل وارد کنید . من اون صفحه برام نمیاد و بجاش صفحه ای میاد که اینارو نوشته :
    Welcome to WordPress. Before getting started, we need some information on the database. You will need to know the following items before proceeding.

    Database name
    Database username
    Database password
    Database host
    Table prefix (if you want to run more than one WordPress in a single database)
    If for any reason this automatic file creation doesn’t work, don’t worry. All this does is fill in the database information to a configuration file. You may also simply open wp-config-sample.php in a text editor, fill in your information, and save it as wp-config.php.

    In all likelihood, these items were supplied to you by your ISP. If you do not have this information, then you will need to contact them before you can continue. If you’re all ready,
    let’s go!

    روی لتس گو هم کلیک میکنم و بعد اون صفحه یوزر و هاست و دیتا بیس نیم میاد.
    همه چیز رو وارد میکنم و بعد این ارور میاد در صفحه بعدش:
    Error establishing a database connection
    This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can’t contact the database server at parsehgig.com. This could mean your host’s database server is down.

    روی سایت ypu هم امتحان کردم اونجا هم همین مشکل بود !!!
    خیلی های دیگه هم دیدم همین مشکل رو دارن.
    لطفا کمکم کن. منتظرم. مرسی

  • 20. ali  |  فوریه 15, 2008 در 2:25 ب.ظ.

    استفاده کردم

  • 21. ناشناس  |  آوریل 10, 2008 در 8:13 ب.ظ.

    سلام می شود بگویی چگونه برای این وبلاگدامین خود وردپرس بگیریم مانند وبلاگ خودت و لطفا چگونگی نصب زبان فارسی و افزونه های وردپیس فارسی را نیز توضیح دهید

  • 22. payamsara.com  |  اوت 28, 2008 در 1:33 ب.ظ.

    ممنون

  • 23. علی  |  اوت 25, 2009 در 4:13 ب.ظ.

    salam jaleb bod
    ye be in website bezanid
    be man begid az che narmafzari sakhte shode
    http://www.sharj24.ir
    mamnonam

  • 24. رضا  |  نوامبر 8, 2009 در 2:56 ب.ظ.

    سلام
    این آموزش برای هاست هایی که خدمون هم خریداری میکنیم هستش؟

  • 25. siamak  |  سپتامبر 7, 2010 در 11:41 ب.ظ.

    application installer این فایل کجاست من پیدا نمیکنم

  • 26. مهسا  |  سپتامبر 9, 2010 در 8:05 ب.ظ.

    سلام خسته نباشی واقعا از اینکه اطلاعاتی راجب به ورد پرس قرار دادین واقعا سپاسگذارم -
    از چه طریقی این فایل اینستال رو اجرا کنم یعنی باید چه آدرسی بنویسم چون هر چه امتحان کردم اینکار انجام نشد –

    لطفا من رو راهنمایی کنید و بگویید که من دقیقا باید چه آدرسی را داخل مرورگر وارد کنم تا بتوانم ورد پرس را نصب کنم . و این آدرسی است که من آپلود کرده ام
    /public_html/wordpress/wp-admin
    اما نمیدانم که چه طور فایل را اجرا کنم یعنی نصب کنم

    http://www.heliohost.org
    این هم سایتی است که فضایی برای بارگذاری ( هاست ) و من از طریق آن فایل ها را در منوی کاربری خودم بارگذاری کردم اما نمیدونم چه طور باید نصبش کنم -

    پس منتظر پاسخ شما هستم

    با تشکر فراوان از شما – -

  • 27. khak313  |  سپتامبر 10, 2010 در 5:11 ق.ظ.

    سلام
    به صفحه نصب وردپرس بروید (wp-admin/install.php) و مراحل نصب را انجام دهید.
    اگر وردپرس را بر روی دامنه اصلی خود نصب کرده‌اید٬ باید به نشانی http://example.com/wp-admin/install.php مراجعه کنید.
    اگر وردپرس را در یک پوشه (مثلاً blog) نصب کرده‌اید٬ باید به نشانی http://example.com/wordpress/wp-admin/install.php مراجعه کنید.

  • 28. وردپرس فارسی | تک بازیگر  |  مارس 11, 2011 در 1:42 ق.ظ.

    [...] آموزش نصب وردپرس فارسی بر هاست رایگان « ابزار ۱۲ ا کتبر ۲۰۰۷ … مطمئن هستم که بسیاری از دوستان (مثل خودم) با وجود این همه قیل و قال وردپرس فارسی هنوز به صورت واضح از چگونگی آن مطلع نیستند. … abzar.wordpress.com/2007/10/12/wpp-instal-free/ – ذخیره شده – مشابه [...]

  • 29. smm  |  ژوئیه 13, 2011 در 12:09 ق.ظ.

    با سلام
    توضیحات خیلی جامع و مفید بودند با تشکر بسیار از این پست مفید
    موفق باشید

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


calamity GAZA

Hijab

Feed Burner

 

حمایت می کنند یا می کنیم؟


دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

